Les 3 - Rough Mockup
Dit is pas de tweede keer dat ik een character model, dus ik ben nog bezig met het leren en eigen maken van het proces. Dit keer maak ik bijvoorbeeld de blockout op een andere manier dan dat ik voor mijn kernmodule had, namelijk zonder "joints". Dit is omdat ik niet al te veel wil gaan wegwerken in de sculpt bij de armen en benen, omdat deze niet bedekt zijn.
Ik heb op het moment vooral moeite met het haar, omdat het vooral spheres zijn die in elkaar zijn geduwd. Dit geeft een nogal vreemde vorm. De vorm van de kleding is ook erg moeilijk in deze fase. Ik hoop dat ik dit in de sculpt wat beter kan uitwerken.
Ik ben uiteindelijk wel blij met de mockup, en nu dat de clown pass af is, is het tijd om te exporteren naar ZBrush.
Ik heb op het moment vooral moeite met het haar, omdat het vooral spheres zijn die in elkaar zijn geduwd. Dit geeft een nogal vreemde vorm. De vorm van de kleding is ook erg moeilijk in deze fase. Ik hoop dat ik dit in de sculpt wat beter kan uitwerken.
Ik ben uiteindelijk wel blij met de mockup, en nu dat de clown pass af is, is het tijd om te exporteren naar ZBrush.
Comments
Post a Comment