Les 6 - Retopo & Texturing

Voor de retopology heb ik de Decimation Master in ZBrush gebruikt. Over het algemeen ging dit goed; de tool was makkelijk te begrijpen. Bepaalde subtools waren wel problematisch omdat ze erg veel polygons hadden. Hierdoor is ZBrush vaak gecrashed. Dit werd erg vervelend toen het begon te crashen zonder dat ik zelfs iets had gedaan, waardoor ik voor mijn gevoel erg veel tijd kwijt was aan het continu afsluiten en opstarten van het programma.
Ik vroeg mijn studiegenoten om advies over Whatsapp, en kreeg de tip om de undo-history te verwijderen. Dit hielp enorm bij het crash-probleem, en ik kon gelukkig weer doorwerken.
Omdat ik in een vrij simpele stijl werk duurde het texturing gelukkig niet al te lang. Er waren alleen een paar details die wat extra werk nodig hadden buiten een enkele kleur, namelijk de ogen, het hoofd en het torso.

Comments

Popular Posts